El cant de l´Esglèsia

Orfeó Misericòrdia

ORFEÓ MISERICORDIA

L’any 1885 es fundà a Canet de Mar el “Centre Catòlic”. Ja en els seus primers anys d’existència, concretament el 1890, comptava ja amb un cor que actuava a totes les festivitats , tant religioses com cíviques.

En el 1898 el jove Tomàs Jover Sellarés formà l’Orfeó Canetenc, segurament per abraçar cantaries procedents de tots els àmbits socials del poble. La seva veu, sembla ser que fou l’Ateneu. Al 1914 quedà dissolt.

Fou a partir del 1919 que es formà lOrfeó Misericòrdia del Centre Catòlic, amb alguns antics antics membres de l’orfeó Canetenc i d’altres que si adjuntaren.

La seva primera actuació amb aquest nom es va fer el dia 9 de Novembre de 1919. Des de llavors, i es pot dir sense interrupció, les seves veus ressonen per la Vila de Canet.

L’Orfeó Misericòrdia nasqué, doncs, en el sí del Centre Catòlic i a l’ombra de l’Església Parroquial. El seu primer director fou Mn. Soler, mestre de la capella parroquial, fins al 1928. El succeí el mestre Alfons Dotras Feliu, veritable impulsor de l’Orfeó. Mn. Joan Serrabella, però, sense ser el veritable director de l’Orfeó, també el dirigia, sobretot en les festivitats religioses, tant de la Parròquia com del Santuari de la Mare de Déu de la Misericordia. Ell tenia oficialment el títol de Mestre de Capella.

Fou a l’any 1957, en que , amb motiu de les Festes Jubilars commemoratives del Centenari del Santuari de la Mare de Déu de la Misericòrdia, el Mestre Alfons traspassà ña batuta al seu fill, el mestre Jaume Dotras Serrabella, que el conduí fins a l’any 2003. Actualment n’és el director e Xavier Dotras Dotras, fill d’en Jaume, que segueis amb la responsabilitat de continuar la tasca el 1919.

Qui hi havia de dir que aquell projecte que iniciaren u grup d’Homes i Dones de bona voluntat, es perllogaria en el temps fins a arribar encara avui, després de tants anys, a estar tat ple de vida.

Quin és el motiu pel qual l’Orfeó s’ha mantingut dempeus tants anys?

Evidenment, la força de voluntat dels seus components, però sens dubte, el compromís de col·laborar tant en les funcions religioses de la parròquia i el Santuari, com en qualsevol de les nostres festes populars.

Si fessim un  símil amb el Barça –que diuen que és més que un club-, podriem dir que l’Orfeó Misericòrdia és més que un orfeó, perquè si la seva principal missió és la de cantar, i de fer-ho de la millor manera possible, també ho és portar a terme una important tasca social: ser u espai de trobada, d’esbarjo, de companyia, obert a tothom, aplegant diferents maneres de pensar i de fer de la gent que e formem part, però a la que ens uneix l’amor per la úsica i les ganes de cantar.

El nostre repertori és extens i variat, així hi figuren autors com: Victòria, Palestrina, Bach, Mozart, Gounod, Fauré , Cererols, Pérez Noya,...i també autors canetencs com, Vives, Jover i els Dotras.

Ens considerem “ambaixadors” dels nostre poble i la nostra cultura, ja que en la nostra dilatada història, hem fet escoltar les nostres veus arreu de Catalunya., a Isla Cristina en el “Festival Internacional del Atlàntico”, a l’Ateneo de Madrid.

Hem cantat a França, a Itàlia...també ho hem fet davant davant de Bisbes, Cardenals i fins i tot del Sant Pare!

Ens han escoltat, polítics...,poetes...i, a tot arreu on hem estat hem intentat ser una bona representació de Canet i la cultura catalana.

T’agrada la música?

I cantar, també t’agrada?

Si és així, l’Orfeó Misericòrdia t’ofereix l’oportunitat de fer-ho, formant part de la seva agrupació musical-coral.

Decideix-te i truca al numero

937956076 o 630347902 ---Xavier Dotras Dotras

937940625 o 669046853 ---Imma Roig Travesa